flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ ПО ОПИТУВАННІ

10 жовтня 2016, 16:18

ЗВІТ

щодо проведення комплексного оцінювання 

Бориславського міського суду Львівської області

у 2016 році. 

На виконання пункту 2 рішення Ради суддів України №28 від 02 квітня 2015 року та пункту 3 рішення Ради суддів України № 35 від 12 травня 2016 року «Про реалізацію «Системи оцінювання роботи суду»  в Бориславському міському суді Львівської області в період з 12.09.2016 року по 28.09.2016 року  проведено комплексне оцінювання роботи суду в рамках Проекту «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» за такими критеріями:

- Судове адміністрування;

- Задоволеність роботою суду учасників проваджень.

Для проведення оцінювання наказом в.о. голови Бориславського міського суду Львівської області від 12.09.2016 року № утворено робочу групу. 

Оцінювання за модулем «Судове адміністрування».

Опитування суддів та працівників апарату суду проводилось методом анонімного анкетування. На час проведення опитування фактична кількість суддів становила 3 чоловіки, працівників апарату суду 17 чоловік, які взяли участь у опитуванні.

Аналіз результатів опитування суддів та працівників апарату суду передбачав групування відповідей респондентів та дав можливість вивести середній бал.

 

 

Показник

Середня оцінка

1

Робоче місце (наявність автономного робочого місця, стан меблів, якість опалення, освітлення тощо)

3

2

Зручність та комфортність приміщень суду для відвідувачів суду (учасників проваджень)

4

3

Комп’ютеризація суду (достатність комп’ютерів та їх якість)

3

4

Забезпечення літературою та спеціальною пресою

4

5

Телефонний зв’язок

5

6

Доступ до інтернету

5

7

Доступ та можливості використання локальної комп’ютерної мережі суду

5

8

Стан приміщень суду (чистота, систематичність та якість прибирання тощо)

4

9

Можливості для підвищення кваліфікації

5

10

Перспективи професійного зростання

5

11

Стиль управління, характерний для голови суду

5

12

Стосунки у колективі (соціально-психологічний клімат)

5

13

Зручність та комфортність залів судового засідання

3

14

Дотримання принципів справедливості та обґрунтованості при визначенні посадових обов’язків, розподілі навантажень чи доручень

4

15

Стиль управління, характерний для керівника апарату суду

5

16

Графіки роботи суду (час початку робочого дня, час обідньої перерви, відпустки тощо)

5

17

Можливості для проведення дозвілля та спілкування членів колективу в позаробочий час

5

18

Забезпеченість канцелярськими товарами, картриджами тощо

4

19

Якість роботи автоматизованої системи діловодства в суді

5

20

Безпека у приміщеннях суду

4

На запитання «Чи не виникало у Вас відчуття, що за існуючих умов фінансування та матеріально-технічного забезпечення суду умови могли б бути кращими» більшість відповідей становила – «інколи виникало».

Беручи до уваги показник середнього балу, по запитання, що стосувались голови суду, можна з впевненістю сказати, що голова суду є справжнім лідером колективу, піклується про колектив суду,  користується авторитетом та повагою серед працівників суду.

Аналогічні відповіді містяться і в запитаннях  щодо керівника апарату .

На запитання «Як співвідносяться позиції голови суду та керівника апарату суду при плануванні роботи чи оцінюванні поточної діяльності суду?» відповідь респондентів «Практично завжди збігаються» була одностайною.

На запитання  «Яка з наведених нижче оцінок може охарактеризувати Ваше навантаження (кількість справ, що перебувають у провадженні) середньою оцінкою було «3 – справ багато, але в межах розумного( кількість не впливає на якість та своєчасність розгляду)».

Середній бал «4- швидше не характерно, ніж характерно» на ряд  запитань « Що є характерним для Вашого суду?», свідчить про те, що ставлення керівництва до працівників є однаковим, працівники апарату суду у своїй роботі дотримуються правил етики державного службовця, в тому числі не поширюючи чуток, висловлювань позицій щодо судового рішення чи його коментування.

Середній бал «1- дуже характерні» на ряд запитань «Які ознаки є характерними для відносин у колективі вашого суду» також свідчить, що характер відносин у колективі містить такі риси як доброзичливість, коректність та ввічливість, взаємодопомога та взаємоповага, а основне як судді так і працівники апарату суду шанобливо ставляться до відвідувачів суду. 

Оцінювання за модулем «Задоволеність роботою суду учасниками проваджень».

Основою оцінювання роботи суду за цим модулем є опитування громадян – учасників судових проваджень.

Метою опитування за методом КГЗ було отримання інформації про стан задоволеності відвідувачів суду якістю судових послуг.

Завданнями проведення опитування було:

·             отримати загальне уявлення про якість роботи суду;

·             виявити рівень задоволеності громадян умовами перебування в суді;

·             оцінити повноту, ясність та доступність інформації для відвідувачів суду;

·             оцінити дотримання термінів (своєчасність) судового розгляду;

·              визначити, як громадяни сприймають якість роботи суддів та працівників апарату суду;

·              визначити, як громадяни, котрі вже отримали судові рішення в своїх справах, сприймають вмотивованість та зрозумілість судових рішень. 

Більшість опитаних - жінки (53,3%). Найбільш представлені респонденти з вищою освітою -60 % (60% мають вищу юридичну освіту).

53,3% респондентів представляють в суді інтереси інших осіб, 46,7% - себе. 46,7 % були учасниками судового процесу 6 і більше разів.

2-5 разів були учасниками судового процесу – 6,7% респондентів, 46,7% - брали участь у судовому процесі 6 разів і більше. У 46,7% респондентів справа знаходиться на стадії розгляду, у 53,3% респондентів розгляд справи завершено.

46,7% опитаних є цілком обізнаними з роботою суду, 40,0% - загалом обізнані, 13,3% - майже не обізнані про роботу суду та суддів.

Більшість респондентів (73,3%) в цілому оцінили якість роботи Бориславського міського суду Львівської області на «відмінно», 20,0% - на «добре». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 5 балів.

Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в виді таблиці. 

Оцінки якості роботи Бориславського міського суду Львівської області  за основними вимірами: 

Виміри якості

Бориславський міський суд Львівської області  

Доступність суду

4,4

Зручність та комфортність

3,9

Повнота та ясність інформації

4,6

Сприйняття роботи працівників апарату ,судді

4,4

Дотримання термінів судового розгляду

4,6

Сприйняття роботи суддів

4,3

 

В Бориславському міському суді Львівської області найкраще забезпечуються показники дотримання процесуальних строків отримання судових повісток – 4,6 бали, надання можливості сторонам обґрунтувати свою позицію – 4,6 бали, коректність, доброзичливість, ввічливість працівників суду – 4,5 бали, справ що призначені до розгляду – 4,5 бали.

Найгірше в суді забезпечується показник незручності паркування автомобілі біля будівлі суду – 3,9 бали, люди з обмеженими можливостями не можуть безперешкодно потрапити до будівлі суду – 3,6 балів, недостатність освітлення в приміщенні суду – 3,4 бали.

Серед зауважень та пропозицій щодо покращення роботи Бориславського міського суду Львівської області, на які вказали відвідувачі, слід звернути увагу на такі: «оновити приміщення», «покращити комфортність перебування у суді», «встановити пандус», «покращення освітлення приміщень».

Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення з суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити такі рекомендації:

 Забезпечити можливість безперешкодного доступу до суду людей з обмеженими можливостями (розглянути технічні можливості по встановленню пандусів)

  Забезпечити краще освітлення в приміщенні суду;

  При наявності матеріальної бази проводити поточні ремонти приміщення суду.

  Розглянути варіанти покращення умов для паркування автотранспорту відвідувачів суду;