Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗВІТ
щодо проведення комплексного оцінювання
Бориславського міського суду Львівської області
у 2016 році.
На виконання пункту 2 рішення Ради суддів України №28 від 02 квітня 2015 року та пункту 3 рішення Ради суддів України № 35 від 12 травня 2016 року «Про реалізацію «Системи оцінювання роботи суду» в Бориславському міському суді Львівської області в період з 12.09.2016 року по 28.09.2016 року проведено комплексне оцінювання роботи суду в рамках Проекту «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» за такими критеріями:
- Судове адміністрування;
- Задоволеність роботою суду учасників проваджень.
Для проведення оцінювання наказом в.о. голови Бориславського міського суду Львівської області від 12.09.2016 року № утворено робочу групу.
Оцінювання за модулем «Судове адміністрування».
Опитування суддів та працівників апарату суду проводилось методом анонімного анкетування. На час проведення опитування фактична кількість суддів становила 3 чоловіки, працівників апарату суду 17 чоловік, які взяли участь у опитуванні.
|
Показник |
Середня оцінка |
1 |
Робоче місце (наявність автономного робочого місця, стан меблів, якість опалення, освітлення тощо) |
3 |
2 |
Зручність та комфортність приміщень суду для відвідувачів суду (учасників проваджень) |
4 |
3 |
Комп’ютеризація суду (достатність комп’ютерів та їх якість) |
3 |
4 |
Забезпечення літературою та спеціальною пресою |
4 |
5 |
Телефонний зв’язок |
5 |
6 |
Доступ до інтернету |
5 |
7 |
Доступ та можливості використання локальної комп’ютерної мережі суду |
5 |
8 |
Стан приміщень суду (чистота, систематичність та якість прибирання тощо) |
4 |
9 |
Можливості для підвищення кваліфікації |
5 |
10 |
Перспективи професійного зростання |
5 |
11 |
Стиль управління, характерний для голови суду |
5 |
12 |
Стосунки у колективі (соціально-психологічний клімат) |
5 |
13 |
Зручність та комфортність залів судового засідання |
3 |
14 |
Дотримання принципів справедливості та обґрунтованості при визначенні посадових обов’язків, розподілі навантажень чи доручень |
4 |
15 |
Стиль управління, характерний для керівника апарату суду |
5 |
16 |
Графіки роботи суду (час початку робочого дня, час обідньої перерви, відпустки тощо) |
5 |
17 |
Можливості для проведення дозвілля та спілкування членів колективу в позаробочий час |
5 |
18 |
Забезпеченість канцелярськими товарами, картриджами тощо |
4 |
19 |
Якість роботи автоматизованої системи діловодства в суді |
5 |
20 |
Безпека у приміщеннях суду |
4 |
На запитання «Чи не виникало у Вас відчуття, що за існуючих умов фінансування та матеріально-технічного забезпечення суду умови могли б бути кращими» більшість відповідей становила – «інколи виникало».
Беручи до уваги показник середнього балу, по запитання, що стосувались голови суду, можна з впевненістю сказати, що голова суду є справжнім лідером колективу, піклується про колектив суду, користується авторитетом та повагою серед працівників суду.
Аналогічні відповіді містяться і в запитаннях щодо керівника апарату .
На запитання «Як співвідносяться позиції голови суду та керівника апарату суду при плануванні роботи чи оцінюванні поточної діяльності суду?» відповідь респондентів «Практично завжди збігаються» була одностайною.
На запитання «Яка з наведених нижче оцінок може охарактеризувати Ваше навантаження (кількість справ, що перебувають у провадженні) середньою оцінкою було «3 – справ багато, але в межах розумного( кількість не впливає на якість та своєчасність розгляду)».
Середній бал «4- швидше не характерно, ніж характерно» на ряд запитань « Що є характерним для Вашого суду?», свідчить про те, що ставлення керівництва до працівників є однаковим, працівники апарату суду у своїй роботі дотримуються правил етики державного службовця, в тому числі не поширюючи чуток, висловлювань позицій щодо судового рішення чи його коментування.
Середній бал «1- дуже характерні» на ряд запитань «Які ознаки є характерними для відносин у колективі вашого суду» також свідчить, що характер відносин у колективі містить такі риси як доброзичливість, коректність та ввічливість, взаємодопомога та взаємоповага, а основне як судді так і працівники апарату суду шанобливо ставляться до відвідувачів суду.
Оцінювання за модулем «Задоволеність роботою суду учасниками проваджень».
Основою оцінювання роботи суду за цим модулем є опитування громадян – учасників судових проваджень.
Метою опитування за методом КГЗ було отримання інформації про стан задоволеності відвідувачів суду якістю судових послуг.
Завданнями проведення опитування було:
· отримати загальне уявлення про якість роботи суду;
· виявити рівень задоволеності громадян умовами перебування в суді;
· оцінити повноту, ясність та доступність інформації для відвідувачів суду;
· оцінити дотримання термінів (своєчасність) судового розгляду;
· визначити, як громадяни сприймають якість роботи суддів та працівників апарату суду;
· визначити, як громадяни, котрі вже отримали судові рішення в своїх справах, сприймають вмотивованість та зрозумілість судових рішень.
Більшість опитаних - жінки (53,3%). Найбільш представлені респонденти з вищою освітою -60 % (60% мають вищу юридичну освіту).
53,3% респондентів представляють в суді інтереси інших осіб, 46,7% - себе. 46,7 % були учасниками судового процесу 6 і більше разів.
2-5 разів були учасниками судового процесу – 6,7% респондентів, 46,7% - брали участь у судовому процесі 6 разів і більше. У 46,7% респондентів справа знаходиться на стадії розгляду, у 53,3% респондентів розгляд справи завершено.
46,7% опитаних є цілком обізнаними з роботою суду, 40,0% - загалом обізнані, 13,3% - майже не обізнані про роботу суду та суддів.
Більшість респондентів (73,3%) в цілому оцінили якість роботи Бориславського міського суду Львівської області на «відмінно», 20,0% - на «добре». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 5 балів.
Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в виді таблиці.
Оцінки якості роботи Бориславського міського суду Львівської області за основними вимірами:
Виміри якості |
Бориславський міський суд Львівської області |
Доступність суду |
4,4 |
Зручність та комфортність |
3,9 |
Повнота та ясність інформації |
4,6 |
Сприйняття роботи працівників апарату ,судді |
4,4 |
Дотримання термінів судового розгляду |
4,6 |
Сприйняття роботи суддів |
4,3 |
В Бориславському міському суді Львівської області найкраще забезпечуються показники дотримання процесуальних строків отримання судових повісток – 4,6 бали, надання можливості сторонам обґрунтувати свою позицію – 4,6 бали, коректність, доброзичливість, ввічливість працівників суду – 4,5 бали, справ що призначені до розгляду – 4,5 бали.
Найгірше в суді забезпечується показник незручності паркування автомобілі біля будівлі суду – 3,9 бали, люди з обмеженими можливостями не можуть безперешкодно потрапити до будівлі суду – 3,6 балів, недостатність освітлення в приміщенні суду – 3,4 бали.
Серед зауважень та пропозицій щодо покращення роботи Бориславського міського суду Львівської області, на які вказали відвідувачі, слід звернути увагу на такі: «оновити приміщення», «покращити комфортність перебування у суді», «встановити пандус», «покращення освітлення приміщень».
Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення з суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити такі рекомендації:
• Забезпечити можливість безперешкодного доступу до суду людей з обмеженими можливостями (розглянути технічні можливості по встановленню пандусів)
• Забезпечити краще освітлення в приміщенні суду;
• При наявності матеріальної бази проводити поточні ремонти приміщення суду.
• Розглянути варіанти покращення умов для паркування автотранспорту відвідувачів суду;